PAASEILAND - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van Mieke en Toos - WaarBenJij.nu PAASEILAND - Reisverslag uit Paaseiland, Chili van Mieke en Toos - WaarBenJij.nu

PAASEILAND

Door: Toos en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Toos

22 Januari 2013 | Chili, Paaseiland

We zijn op Paaseiland. Nadat we gisteren dachten dat het aan onze neus voorbij ging zijn we vandaag om 9 uur vertrokken en miste we bijna ons vliegtuig nog doordat we niet wisten waar en hoelaat we konden inchecken. We werden omgeroepen en het is best raar als je je eigen naam hoort omroepen in het Engels met het verzoek of je kan haasten. Enfin. we zijn waar we wezen willen en hebben direct excursie gedaan. Het is hier 2 uur vroeger dan Chili dus dat scheelt tijd. Vandaag dus Rano Kao vulkaan een groter kratermeer met een diameter van 1,6 km. Het ceremoniele plaatsje Oronge met indrukwekkende Petrogliefen van de Tangate Manu, vogelman.Verder nog AnaKai Tangata. Benauwd warm hier en het schijnt 7 dagen af en toe denken we geregend te hebben. Vandaag niet. Volgens de piloot 23 graden maar gevoelstemperatuur is 30 graden en broeierig warm, en helaas muggen. Heerlijke koele kamer, met airco, dat dan weer wel.