Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Mieke en Toos - WaarBenJij.nu Puerto Natales - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Mieke en Toos - WaarBenJij.nu

Puerto Natales

Door: Mieke en Toos

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Toos

17 Januari 2013 | Chili, Puerto Natales

Vanuit de haven van Puerto natales hebben we een bootexcursie gehad naar het mooie Ultimate Esperanza Fjord.Onderweg kwamen we langs een rots vol aalscholvers en op Punta Lobos keken we helaas tevergeefs uit naar de zeehonden. Daarna waren er condors die wij niet zagen dus ze zullen wel hoog gezeten hebben, haha. Onderweg wat grappige watervallen en helaas ook bewolking. Op het moment dat we de eerste gletser, de Serrano, in het oog kregen brak de zon gelukkig door en hadden we een prachtig zicht op de blauwe pracht van de gletser. We hebben tientallen foto´s gemaakt zo mooi was het, maar daar laten we jullie van meegenieten. Daarna gingen we aan wal en liepen tot vlak bij de volgende gletser over een prachtig rotsachtig pad met veel mooie planten en bomen en zicht op de ijsschotsen die vollop ronddreven. Ook hier bij de gletser, Balmaceda, aangekomen waren we enthousiast over de prachtige blauwe kleur en de grote van deze gletser. Helaas is de gletser, door de op warming van de aarde, stukken kleiner geworden. 60 jaar geleden bedekte de gletser het gehele meer en 17 jaar geleden kon je hem nog aanraken vanaf de plaats waar we stonden. Na weer vele foto´s wandelde we terug, weer de boot op terug naar Puerto Natales, waar bussen wachtten die ons naar een restaurant brachten, een half uur rijden. We aten heerlijk lamsvlees met aardappel en salade en een wijntje, Even buiten gezeten en toen terug. Het dorp nog even in , beetje winkels kijken en een cappucino op een terras en terug naar het hotel voor een welverdiende douche en wat eten en een wijntje. Morgen weer een nieuwe volle dag

• 18 Januari 2013 - 10:39

Peter En Jannie Schotanus:

Hoi Mieke en Toos,
    Wat een prachtige verhalen en mooie foto's.
    Heerlijk om te lezen dat jullie er zo van genieten.
    Sommige beelden roepen ook bij ons mooie herinneringen op.
    Het heeft hier gesneeuwd, maar dat zullen jullie vast al gehoord hebben.
    Het vriest en het is koud. Hier beginnen ze alweer over de elfstedentocht, lachen geblazen.
    Nog heel veel plezier en neem er nog maar een lekker wijntje en een pisco sour(lekker he?) op.