Puerto Varas, de 8e dag alweer - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Mieke en Toos - WaarBenJij.nu Puerto Varas, de 8e dag alweer - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Mieke en Toos - WaarBenJij.nu

Puerto Varas, de 8e dag alweer

Door: WIJ

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Toos

14 Januari 2013 | Chili, Puerto Varas

Vandaag weer een leuke excursie dag en dit keer een prive dag. een eigen chauffeur, Victor, spreek uit Bictor en de gids Antonio. We vertrekken om 9 uur en rijden langs het inmens grote Llanguihue meer. Spreek uit Yankeeway. Dit meer is het grootste meer van Chili. Prachtige bomen en veel groen en een heel helder blauw schitterend meer. We bezoeken Fruitillar, een leuk plaatsje langs het meer waar alle huizen in de prachtige oude duitse stil gebouwd zijn. Hier gaan we langs een aantal nijverheidswinkels, met veel breisels,kleedjes en beeldjes, Hier drinken we koffie en rijden we verder naar Petrohue, hier hebben we een lunch met vis, zalm en een plaatselijke Chileense vis, die lijkt op kablejauw en zwaardvis, een kruising dus.
Onderweg hebben we voortdurend zicht op de prachtige aktieve Osorno vulkaan, die ligt te schitteren in de zon. De vulkaan is 2660 meter hoog en geeft regelmatig wat overlast met aswolken, geen lava. Vaak staat de wind richting Argentinie dus de Chilene hebben er weinig hinder van. Na de lunch rijden we naar het meer waar Petrohue aan ligt het Todos los Santos meer, echt een helder blauw meer. Er is een groot hiaat. Het water trekt enorm paardenvliegen aan die enorm groot zijn en steken. We hebben gewapend met een bosje takjes in ons hand om te wapperen tegen de vliegen, de waterval, Saltos Rio Petrohue, bezocht, die echt bijzonder mooi was. De gids bekeek ons zo van wat lopen die vrouwen nou te gillen, maar ja ga er maar aan staan fotos maken met van die vieze grote vliegen om je heen. Hier en daar hebben we flink lopen gillen door de enorme vliegen die op onze gelukkig bedekte armen gingen zitten, Gisteren had de gids ons witte kleding aanbevolen want dan zouden daar gewn vliegen op gaan zitten, nou ja dat hielp dus niet. Hierna reden we terug naar Puerto Varas, waar wij na een afscheid van de beide heren, een locale bus hebben genomen naar Puerto Montt. Hier geshopt en wat rondgelopen in een kunstenaarswijkje en bij een man met enorme spierballen van de Herballife, wat onmisbare souverniers gekocht van het soort waarbij je denkt hoe heb ik heel mijn leven zonder gekund. Toen weer terug met de locale bus, alleen hadden we de verkeerde genomen de zogenaamde stopbus dus die ging in de gang van een hond die tegen ieder paaltje plast terug naar Puerto Varas, maar zoals een vandaag geleerd gezegde verteld, Every wrong decision is a story, nou dat klopt dus. Daarna nog een hapje eten in het dorp en een drankje op het terras en terug naar het hotel. Weer een geweldige dag met mooie nieuwe ervaringen.

• 15 Januari 2013 - 09:12

Qd:

Hallo lieve reislustige kindertjes,

Alles is wit hier en dat vind ik helemaal leuk. Ik snuffel me wild met al dat witte spul !

Prachtige bergen en oude huizen daar ! Toppie

• 15 Januari 2013 - 12:31

Elly En Maarten:

Lieve Mieke en Toos

Het ziet er geweldig uit op de foto's ik kan me voorstellen dat jullie heel veel nieuwe indrukken opdoen.
    Ook eten en drinken jullie er goed van zo te zien.
    Hier leven we in in een witte wereld ook mooi wel koud!!!
    Met de familie gaat het goed.
    Maarten en ik genieten ook van onze vakantie en morgen ga ik solliciteren wel eng ook leuk.

Nou dames geniet weer verder en we zien jullie foto's wel weer verschijnen.
    Liefs Elly en Maarten

• 16 Januari 2013 - 10:48

Ivan En Bea:

Lieve meiden,
    Wat een schitterend land! We genieten van jullie verslagen. Daarom hoeven we er zelf niet meer naar toe. Lekker goedkoop, ha,ha! Ik kreeg wel associaties met de rimboe van Noord-Canada toen ik jullie verhaal over de vliegen las, want ik ging toen, gekleed in een ribcord rood pakje, samen met Ivan, een wandeling maken in de bossen. Binnen vijf minuten moest ik terug, want ik werd" opgegeten" door de muggen. Later hoorden we dat "rood" de verkeerde kleur is.
    Jullie nu maar weer veel genieten. We zullen Frank bellen voor het geval hij wegkwijnt!
    Groetjes, Ivan en Bea

• 18 Januari 2013 - 19:36

Karina:

Hallo gillende meiden,
    Wat een prachtige foto's, heerlijk om even bij weg te dromen.
    Geniet nog van jullie vakantie en we maken gauw een afspraak.